Matka Małgorzata wdzięczna Bogu za dom w Hałcnowie, nie przestawała myśleć o większej fundacji, położonej w pobliżu drogi kolejowej pozwalającej szybko przemieszczać się i zakładać nowe fundacje. Swoją troską podzieliła się z kard. Albinem Dunajewskim, który poradził jej udać się do ks. prałata Andrzeja Knycza, proboszcza w Oświęcimiu. Kardynał argumentował tym, że w Oświęcimiu nie było dotychczas żadnego zgromadzenia żeńskiego. Matka Małgorzata już w drodze powrotnej z Krakowa zatrzymała się w Oświęcimiu i przedstawiła swoją prośbę.
Oświęcim pod koniec XIX wieku liczył około 5 tysięcy mieszkańców, z czego połowa to Katolicy i połowa Żydzi oraz nieliczni Ewangelicy. Kościół w zaborze austriackim cieszył się wolnością i mógł zakładać dzieła charytatywne. Salezjanie przybyli do Oświęcimia w 1898 roku. W mieście znajdowały się ruiny klasztoru podominikańskiego. Miejsce wybrane na klasztor i kościół było własnością Rozalii Kułkowej i znajdowało się na rogu między Nowym Rynkiem i ul. Zatorską. Cały teren kosztował 2000 złotych reńskich. Z pomocą w zakupie terenu przyszła Opatrzność Boża.
Pewnego dnia siostry wracały po nieszporach z kościoła do domu w Hałcnowie. Na furcie czekał proboszcz z Pisarzowic. Przyjęły go w rozmównicy. Były zdziwione, gdy dowiedziały się, że chce im pomóc w zakupie terenu pod nowy dom. Złożył 3000 złotych reńskich prosząc jednocześnie o dyskrecję. Siostry zapłaciły za teren i jeszcze mogły zakupić materiał na budowę. Matka Małgorzata była przekonana, że to dobry Bóg zesłał jej tego dobroczyńcę.
W jesieni 1892 roku Matka Małgorzata zakupiła działkę w Oświęcimiu i zaczęła gromadzić materiał na budowę. Jednocześnie zbierała fundusze, wyjeżdżała na kwesty i sama nadzorowała sprzedaż domu w Zakroczymiu. 1 Maja 1893 roku dziekan ks. Woźniak i prał. Andrzej Knycz poświęcili pierwszy kamień pod budowę klasztoru. Modlitwa Matki Małgorzaty była niezwykle skuteczna również w czasie szukania miejsca na studnię. W czasie prac odmówiła różaniec i wskazała miejsce, gdzie po wykopaniu studni o głębokości 4 metrów znaleziono mocną żyłę wodną, która daje wodę po dziś dzień. W jesieni stały już mury klasztoru przykryte dachem. Na Święta Bożego Narodzenia siostry wprowadziły się do domu.
W Oświęcimiu Matka Małgorzata spędziła dziesięć lat (1894-1904) wypełnione wysiłkami zmierzającymi do umocnienia Zgromadzenia. Klasztor stał się siedzibą zarządu generalnego i nowicjatu. Duży dom dawał większe możliwości działania. Założycielka Serafitek zajęła się staraniami o aprobatę kościelną dla swojej wspólnoty. Przede wszystkim ściągnęła siostry z Warszawy. W zaborze rosyjskim pozostał tylko dom w Częstochowie. W czasie pożegnania z Arcybiskupem Warszawskim Wincentym Popielem podarował on dla Matki Małgorzaty srebrną puszkę do przechowywania Najświętszego Sakramentu jako podziękowanie za pracę sióstr.
W połowie 1895 roku Matka Małgorzata otworzyła nowicjat w Oświęcimiu. 13 czerwca tego samego roku miały miejsce pierwsze obłóczyny nowicjuszek. Mistrzynią nowicjatu została s. Agnieszka Tymińska z Hałcnowa. Zamknięto też nowicjat w Częstochowie. Matka Małgorzata starała się o pozwolenie na przechowywanie Najświętszego Sakramentu w kaplicy klasztornej. Z czasem kaplica klasztorna okazała się za mała, dlatego Założycielka Serafitek starała się o budowę kościoła klasztornego.
1 czerwca 1897 roku rozpoczęły się prace przybudowie kościoła. Budową kierował Paweł Müller, który wcześniej budował klasztor. 7 listopada 1899 roku ks. Anatol Nowak, kanonik Kapituły Krakowskiej poświęcił kościół, który szybko stał się centrum życia Zgromadzenia. Tu odbywały się obłóczyny i śluby oraz rekolekcje zakonne. Do kościoła przychodzili na Msze święte również wierni. Klasztor stał się centrum życia duchowego.
Wybrane publikacje
- Tajemnica Miłosierdzia Bożego jako odpowiedź na teologię „śmierci Boga” w nauczaniu Jana Pawła II i Benedykta XVI
- Miłość miłosierna w nauczaniu Jana Pawła II i Benedykta XVI
- Miłosierdzie a Filantropia
- Miłosierdzie jako styl życia św. Siostry Faustyny Kowalskiej
- Św. Faustyna Apostołką Bożego Miłosierdzia (1905-1938)
- Kierownictwo duchowe w życiu św. Faustyny Kowalskiej na podstawie Dzienniczka
- Orędzie Bożego Miłosierdzia Przekazane Światu przez Św. Siostrę Faustynę Kowalską (1905-1938)
- Apostolstwo Bożego Miłosierdzia W Świetle Nauczania Jana Pawła II
- Św. Siostra Faustyna Kowalska (1905-1938) Doktorem Kościoła
- Nowe Formy Nabożeństwa do Bożego Miłosierdzia u Św. Faustyny Kowalskiej
- Akt Zawierzenia Świata Bożemu Miłosierdziu Jana Pawła II – Łagiewniki 17.VIII.2002
- Miłosierdzie Boże i Opatrzność Boża w przesłaniu św. Siostry Faustyny Kowalskiej (1905-1938)
- Misja kapłana w świetle Orędzia Miłosierdzia Bożego Przekazanego św. Siostrze Faustynie Kowalskiej
- Miłosierdzie Bożego w nauczaniu Ojca Świętego Jana Pawła II
- Doświadczenie Bożego Miłosierdzia w „Dzienniczku" św. Siostry Faustyny Kowalskiej
- Boże Miłosierdzie w doświadczeniu św. Faustyny Kowalskiej i w teologii bł. ks. Michała Sopoćko – dynamika przyjaźni duchowej
Filmy...
W przygotowaniu kolejne filmy...
Wykłady dla studentów
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. V
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. IV
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. III
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. II
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. I
Publikacje zagraniczne
- La Misericordia de Dios en las enseñanzas del Santo Padre Juan Pablo II
- La infancia espiritual como traido caracteristico de la experiencia sobre la Divina Misericordia en el 'Diario' de la Santa Hermana Faustina Kowalska
- The idea of Divine Mercy in the private visions of S. Faustina Kowalska (1905-1938) in the context of the recent theology
- Divina Misericordia e la Giustizia di Dio nella riflessione di Giovanni Paolo II. Il contesto dell'esperienza mistica di Santa Suor Faustina Kowalska
- Barmherzigkeit - Gottes - Frömmigkeit nach der Heiligen Faustina Kowalska im Kontext der Lehre von Johannes Paul II und Benedikt XVI
My Lectures for students
- John Paul II Divine Mercy
- Message of Divine Mercy - Lecture at the UPJPII
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter V
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter IV
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter III
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter II
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter I