Wielką pomoc w tych czasach prób i nowych wyzwań okazali Zgromadzeniu biskupi krakowscy: biskup Kazimierz Łubieński i biskup Felicjan Konstanty Szaniawski, który zasłynął w Diecezji Krakowskiej jako budowniczy seminariów duchownych i kolegium w Łukowie. Gdy dotychczasowy administrator krakowski Kazimierz Łubieński został w r. 1710 biskupem krakowskim, przeprowadził wizytację diecezji. W ramach wizytacji odwiedził także Dom Zgromadzenia przy ul. Szpitalnej, który wymagał natychmiastowych remontów. Po stwierdzeniu jego złego stanu i szczupłości miejsca, przeprowadził konsultacje z architektem Kacprem Bażanką. A w końcu podjął decyzję o budowie przez Zgromadzenie Sióstr Prezentek nowego klasztoru przy ul. św. Jana. Po uzyskaniu w r. 1715 od króla Augusta II zgody na budowę nowego klasztoru przy ul. św. Jana, i otrzymaniu darowizny pieniężnej od różnych darczyńców, Siostry wykupiły wspomniany plac i rozpoczęły budowę. Gdy nowy klasztor był na tyle przygotowany, by można było w nim zamieszkać, siostry przeniosły za pozwoleniem biskupa Konstantego Felicjana Szaniawskiego dnia 7 grudnia 1726 roku siedzibę szkoły i Zgromadzenia z domu swej Założycielki Zofii Czeskiej przy ul. Szpitalnej do nowego klasztoru przy ul. Św. Jana, kontynuując przez wiele następnych lat budowę klasztoru.
W trzy lata później, dnia 11 lipca 1729 roku bp Konstanty Felicjan Szaniawski ogłosił Akt erekcyjny nowego klasztoru i urzędowo potwierdził oddanie Zgromadzeniu Sióstr Prezentek na własność przylegającego niewielkiego kościoła pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty. Jednocześnie w dokumencie erekcyjnym bp Szaniawski określił, że do Zgromadzenia mają być przyjmowane nauczycielki, których liczba nie może przekroczyć dziesięciu. Miały one składać śluby czystości, ubóstwa i posłuszeństwa razem z przyrzeczeniem kształcenia i wychowania ubogich dziewcząt. Jednocześnie zobowiązał Zgromadzenie do utrzymania dwunastu dziewcząt nie posiadających żadnego źródła utrzymania. Podtrzymał decyzję biskupa Piotra Gembickiego z 1644 r., że każdorazowy archiprezbiter kościoła Mariackiego jest Komisarzem biskupim Zgromadzenia. Biskup Szaniawski zaznaczył w dekrecie erekcyjnym, że Panny Prezentki powinny starać się o potwierdzenie Stolicy Apostolskiej „tego wszystkiego, cokolwiek o inkorporacji dóbr kościelnych w niniejszej erekcji postanowione jest”.
Decyzja biskupa Szaniawskiego sprawiła, że liczba nauczycielek w szkole Sióstr Prezentek nie przekraczała dziesięciu i tym samym spowodowała, że Zgromadzenie nie rozwijało się poza Krakowem. Dopiero w 1922 roku, po wprowadzeniu w życie Nowego Kodeksu Prawa Kanonicznego w r. 1917 Prezentki zerwały z tym zwyczajem, zakładając domy poza Krakowem.
Matka Zofia Czeska zadziwiła Kraków postawą pobożności i miłosierdzia, którego uczyła się przede wszystkim z kart Ewangelii a także w Bractwie Miłosierdzia. Pragnąc poświęcić się całkowicie Bogu, jednocześnie postanowiła służyć ubogim dzieciom. Zrealizowała swoje powołanie w nowym Zgromadzeniu, prowadzącym życie wspólnotowe w czystości, ubóstwie i posłuszeństwie, a równocześnie wychodząc na zewnątrz do ubogich. Jest wzorem mądrej niewiasty, zdecydowanej realizować swoje powołanie pomimo trudności i przeszkód.
Wybrane publikacje
- Tajemnica Miłosierdzia Bożego jako odpowiedź na teologię „śmierci Boga” w nauczaniu Jana Pawła II i Benedykta XVI
- Miłość miłosierna w nauczaniu Jana Pawła II i Benedykta XVI
- Miłosierdzie a Filantropia
- Miłosierdzie jako styl życia św. Siostry Faustyny Kowalskiej
- Św. Faustyna Apostołką Bożego Miłosierdzia (1905-1938)
- Kierownictwo duchowe w życiu św. Faustyny Kowalskiej na podstawie Dzienniczka
- Orędzie Bożego Miłosierdzia Przekazane Światu przez Św. Siostrę Faustynę Kowalską (1905-1938)
- Apostolstwo Bożego Miłosierdzia W Świetle Nauczania Jana Pawła II
- Św. Siostra Faustyna Kowalska (1905-1938) Doktorem Kościoła
- Nowe Formy Nabożeństwa do Bożego Miłosierdzia u Św. Faustyny Kowalskiej
- Akt Zawierzenia Świata Bożemu Miłosierdziu Jana Pawła II – Łagiewniki 17.VIII.2002
- Miłosierdzie Boże i Opatrzność Boża w przesłaniu św. Siostry Faustyny Kowalskiej (1905-1938)
- Misja kapłana w świetle Orędzia Miłosierdzia Bożego Przekazanego św. Siostrze Faustynie Kowalskiej
- Miłosierdzie Bożego w nauczaniu Ojca Świętego Jana Pawła II
- Doświadczenie Bożego Miłosierdzia w „Dzienniczku" św. Siostry Faustyny Kowalskiej
- Boże Miłosierdzie w doświadczeniu św. Faustyny Kowalskiej i w teologii bł. ks. Michała Sopoćko – dynamika przyjaźni duchowej
Filmy...
W przygotowaniu kolejne filmy...
Wykłady dla studentów
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. V
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. IV
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. III
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. II
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. I
Publikacje zagraniczne
- La Misericordia de Dios en las enseñanzas del Santo Padre Juan Pablo II
- La infancia espiritual como traido caracteristico de la experiencia sobre la Divina Misericordia en el 'Diario' de la Santa Hermana Faustina Kowalska
- The idea of Divine Mercy in the private visions of S. Faustina Kowalska (1905-1938) in the context of the recent theology
- Divina Misericordia e la Giustizia di Dio nella riflessione di Giovanni Paolo II. Il contesto dell'esperienza mistica di Santa Suor Faustina Kowalska
- Barmherzigkeit - Gottes - Frömmigkeit nach der Heiligen Faustina Kowalska im Kontext der Lehre von Johannes Paul II und Benedikt XVI
My Lectures for students
- John Paul II Divine Mercy
- Message of Divine Mercy - Lecture at the UPJPII
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter V
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter IV
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter III
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter II
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter I