Siostry Prezentki powinny być „pomocnicami Chrystusa” w wychowaniu dziewcząt i przygotowaniu ich do dobrego życia chrześcijańskiego. Należąc do Chrystusa winny być „Córkami światłości”, przynosząc owoce światłości i pobożności chrześcijańskiej, aby ludzie rozpoznali w nich oblicze Mistrza. Ich konsekracja zakonna obejmuje wewnętrzną przynależność do Chrystusa i świadczenie o Nim całym życiem i postępowaniem. Nie należy, więc, zdaniem Matki Założycielki, przyjmować takich kandydatek, które swoim życiem i postępowaniem mogłyby źle wpływać na wychowanki.
Kandydatka powinna pochodzić z dobrego domu i mieć nieposzlakowaną przeszłość i żadnego uszczerbku na zdrowiu. Powinna ukończyć 15 albo 16 lat i odznaczać się bogobojnością, spokojem oraz umiłowaniem w czynieniu dobra. Ważną cechą wymaganą przez Matkę Czeską od kandydatek były również dobre obyczaje i „chrześcijańska pobożność”.
W trzecim punkcie Ustaw Matka Czeska zapisała zastrzeżenie, że na kandydatki do wspólnoty zakonnej mogą być przyjmowane tylko te dziewczęta, które wcześniej przeżyły kilka w Domu Panieńskim i mają już doświadczenie pracy z dziewczętami. Nie należy przyjmować do klasztoru kobiet zamężnych ani panien o złej opinii. Gdyby zdarzyło się, że kandydatka nie przyzna się do swej przeszłości, jej śluby nie będą ważne. Starsza domu powinna Ustawy odczytać kandydatkom w chwili przyjęcia, by były świadome wymagań przy wstępowaniu do wspólnoty zakonnej. Mogą natomiast być przyjmowane wdowy, ale takie, które dają dobry przykład życia i umartwienia. Wdowy powinny odznaczać się doświadczeniem w pracy z dziećmi i umartwieniem w dziedzinie mowy, roztropnością w postępowaniu, pokorą i cierpliwością.
Wstępując do Zgromadzenia kandydatka powinna odbyć spowiedź generalną z całego życia. Jeśli zaś już taką spowiedź wcześniej odbywała, wystarczy, jeśli się wyspowiada z grzechów od ostatniej spowiedzi generalnej. Powinna też wzbudzić pragnienie prowadzenia dobrego życia i wierności w stanie duchownym oraz przystąpić do Komunii świętej.
Matka Zofia Czeska stawiała również bardzo wysokie wymagania odnośnie stroju Sióstr Zgromadzenia podkreślając, że powinien być wyrazem postawy pokuty, pokory, umartwienia oraz gorącego pragnienia służenia Bogu. Powinien więc być to strój pokutna: sukienka czarna z wełny. Panny Prezentki winny używać również pasa wełnianego z siedmioma węzełkami przypominającymi Krew Chrystusa, którą wylał przy obrzezaniu, w Ogrójcu, podczas biczowania, ukoronowania cierniem, przebicia rąk i nóg oraz otworzenia boku. Suknia zakonna powinna być „wysoka” to znaczy ma zakrywać całą szyję. Na głowę siostry ubierają welon, który przykrywa włosy i ramiona i jest symbolem całkowitej przynależności do Boga. Welon powinien być tak duży, aby dokładnie zakrywał włosy i czoło oraz aby wiatr nie mógł go podwiać. Wychodząc z domu Prezentki używają płaszcza.
Wybrane publikacje
- Tajemnica Miłosierdzia Bożego jako odpowiedź na teologię „śmierci Boga” w nauczaniu Jana Pawła II i Benedykta XVI
- Miłość miłosierna w nauczaniu Jana Pawła II i Benedykta XVI
- Miłosierdzie a Filantropia
- Miłosierdzie jako styl życia św. Siostry Faustyny Kowalskiej
- Św. Faustyna Apostołką Bożego Miłosierdzia (1905-1938)
- Kierownictwo duchowe w życiu św. Faustyny Kowalskiej na podstawie Dzienniczka
- Orędzie Bożego Miłosierdzia Przekazane Światu przez Św. Siostrę Faustynę Kowalską (1905-1938)
- Apostolstwo Bożego Miłosierdzia W Świetle Nauczania Jana Pawła II
- Św. Siostra Faustyna Kowalska (1905-1938) Doktorem Kościoła
- Nowe Formy Nabożeństwa do Bożego Miłosierdzia u Św. Faustyny Kowalskiej
- Akt Zawierzenia Świata Bożemu Miłosierdziu Jana Pawła II – Łagiewniki 17.VIII.2002
- Miłosierdzie Boże i Opatrzność Boża w przesłaniu św. Siostry Faustyny Kowalskiej (1905-1938)
- Misja kapłana w świetle Orędzia Miłosierdzia Bożego Przekazanego św. Siostrze Faustynie Kowalskiej
- Miłosierdzie Bożego w nauczaniu Ojca Świętego Jana Pawła II
- Doświadczenie Bożego Miłosierdzia w „Dzienniczku" św. Siostry Faustyny Kowalskiej
- Boże Miłosierdzie w doświadczeniu św. Faustyny Kowalskiej i w teologii bł. ks. Michała Sopoćko – dynamika przyjaźni duchowej
Filmy...
W przygotowaniu kolejne filmy...
Wykłady dla studentów
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. V
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. IV
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. III
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. II
- Bóg i człowiek w poezjach Karola Wojtyły – Jana Pawła II - cz. I
Publikacje zagraniczne
- La Misericordia de Dios en las enseñanzas del Santo Padre Juan Pablo II
- La infancia espiritual como traido caracteristico de la experiencia sobre la Divina Misericordia en el 'Diario' de la Santa Hermana Faustina Kowalska
- The idea of Divine Mercy in the private visions of S. Faustina Kowalska (1905-1938) in the context of the recent theology
- Divina Misericordia e la Giustizia di Dio nella riflessione di Giovanni Paolo II. Il contesto dell'esperienza mistica di Santa Suor Faustina Kowalska
- Barmherzigkeit - Gottes - Frömmigkeit nach der Heiligen Faustina Kowalska im Kontext der Lehre von Johannes Paul II und Benedikt XVI
My Lectures for students
- John Paul II Divine Mercy
- Message of Divine Mercy - Lecture at the UPJPII
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter V
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter IV
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter III
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter II
- God and Man in The Poetry of Karol Wojtyła – John Paul II - chapter I